W dniach 5-9 lipca 2021 w Ostrowie Wielkopolskim odbył się 7 Zlot Anglistów. Chyba powinnam zacząć od tego, że BYLI TAM LUDZIE!!! Prawdziwi, z krwi i kości. Uśmiechali się, rozmawiali. I chyba to jest dyskwalifikujące dla innych szkoleń, spotkań on-line.
Niektórzy prelegenci zdecydowali się na nagrania, inni na Live Webinars (każdy miał swoje powody – dzieci, wakacje itp.) Natomiast na szczególne uznanie zasługują wszyscy ci, którzy przyjechali ze swoimi sesjami NA ŻYWO 🙂
Zanim odniosę się do samych prezentacji, chciałabym wyrazić ogrom uznania dla adminek grupy NAUCZYCIELE ANGIELSKIEGO Beata Majewska (matka założycielka), Sylwia Grubiak, Małgorzata Konopczyńska oraz Joanna Stanek – fantastycznie zorganizowany zlot – hotel, wyżywienie, stream wszelkich prelekcji. MEGA
A jeśli chodzi o prezentacje na żywo, to na uznanie zasłużyła szalona Karolina Kępska z przychówkiem 🙂 – młoda mama wystąpiła dla grupy prawie 60 anglistów mając małego Kazika na sobie z małymi przerwami 🙂 Sesja Karoliny „Szkoła 4.0 – czy transformacja cyfrowa w szkolnictwie to tylko puste słowa? – dotyczyła ogromu zmian, jakie nastąpiły w edukacji od czasu pierwszego lock-downu w marcu 2020. Kto zna Karolinę, to wie na pewno, że Karolina zrobiła show 🙂
We wtorkowy poranek Gosia Klecuń w zupełnie nowej fryzurze radziła nam, jak wycisnąć wszystko, co się tylko da z podręcznika, na którym pracujemy w swojej sesji pt. „Bądź egzaminacyjną ninją, wyciśnij podręcznik jak cytrynkę.”
A w samo południe ja (czyli Karinka) i Kasia Choroszy w naszej wspólnej prezentacji pt. „Geniall(y)able lessons, czyli merytoryka i zabawa w jednym.” podzieliłyśmy się ze zlotowiczami naszymi pomysłami na wykorzystanie aplikacji Genially na zajęciach. Jak widać na załączonej dokumentacji fotograficznej, Kasia pęka z dumy, że spostrzegła jajko wielkanocne na obu kartach. Brawo Kasia.
I niestety jeszcze raz tego samego dnia zamęczałyśmy naszych słuchaczy kolejną sesją pt. „Online, offline, czy hybryda – escape room się zawsze przyda” – czyli w skrócie o tym jak zajęcia metodą stacji dydaktycznych lub escape roomu ćwiczą kompetencje kluczowe.
Środa należała do Agnieszki Mikosz z Helen Doron oraz Danki Gierczak znanej z Facebooka Teach and Sketch. Agnieszka przybliżyła nam świat nastolatka i jak z nim pracować w szkole w sesji pt. „Zrozumieć, Zmotywować, Zaangażować, czyli 3 ZET w pracy z nastolatkiem„.
Danka pogryzmoliła trochę na flipcharcie 🙂 W sesji „Let the pencils speak, czyli po co nam bazgroły na lekcjach.” zabrała nas w świat notatek, ludzików, patyczaków.
Czwartek był dla mnie najfajniejszy. Przyjechała Regina Szuszkiewicz. Chyba zdjęcia mówią same za siebie 🙂 Reginka przywiozła mi nowe zabawki.
Podczas sesji pt. „Uczniowie dotlenieni – szczęśliwi i lepsi! Czyli wszystko o zajęciach w plenerze.” to nie uczniowie tylko jak widać Kasia i Karinka dotleniały swe mózgi podczas gier w plenerze.
Musze tu jeszcze wspomnieć o naszej admince Joannie Stanek, która „z marszu” podzieliła się z nami radami i wskazówkami, jak przygotować i przeprowadzić konkurs na szczeblu powiatowym w sesji pt. „Konkursowe wyzwanie – zorganizować i nie zwariować.” Najgorsze jest to, że po tej sesji zachciało mi się robić konkursy nie tylko szkolne. Mam szczerą nadzieję, że do września mi przejdzie 🙂 A tak na serio, sesja Asi jest godna uwagi jeszcze z jednego względu. Promuje współpracę między nauczycielami i nie tylko angielskiego.
Ostatnia sesja czwartkowa powiała grozą 🙂 Dorota Werner postraszyła nas troszkę w swojej sesji pt. „Naucz ich słuchać.”
Dzielnie dobrnąwszy do zakończenia zlotu zasłużyliśmy na prezenty. Była loteria fantowa, każdy los wygrywał. Natomiast taka wisienką na torcie był wybór ZŁOTEGO CZŁONKA ZLOTU i tu omen omen, nikt się nie spodziewał, ZŁOTYM CZŁONKIEM ZLOTU zostałam JA!
Za rok z Kasią znowu jedziemy. Mamy już plan. Będzie bardzo praktycznie 🙂 Pamiętajcie, na zlocie najważniejsi są ludzie.
Nieudolny opis zlotu oczami zaburzonej, anonimowej zlotowiczki znajdziecie klikając w poniższą grafikę.
Zapraszam Was również na moje autorskie warsztaty ilovedyslexia w wersji stacjonarnej lub self-study (kliknij w odpowiedni obrazek)