Jeśli potrzebujesz więcej inspiracji do pracy bezpodręcznikowej lub około podręcznikowej, by wspomóc uczniów z trudnościami w nauce m.in. z dysleksją, zapoznaj się z opisem I LOVE DYSLEXIA SELF-STUDY PACK (wystawiam f-ry na jednostki samorządowe, więc może warto poprosić dyrekcję o sfinansowanie tej formy samokształcenia – otrzymasz również certyfikat) – kliknij w dowolną grafikę.
Pomysły, które znajdziesz w packu są w podobnym stylu do tych zaprezentowanych poniżej.
Jeśli tak jak mi brakuje Wam materiału ćwiczeniowego – oto krótka karta pracy.
Uczniowie podpisują grafiki czynnościami umieszczonymi na liście, następnie piszą krótką wypowiedź o sobie.
Plik do pobrania ACTIVITIES-1.pdf (1528 pobrań )
Uniwersalne paski – pięć uniwersalnych pasków, uczniowie opowiadają o sobie wykorzystując I can lub I can’t. Plik do pobrania Activities-boards.pdf (1574 pobrania )
Uniwersalne paski – pięć pasków z zaznaczonym v lub x. Uczniowie wcielają się w inną osobę i opowiadają o tym, co dana osoba potrafi. Plik do pobrania Activities-boards-1.pdf (1427 pobrań )
Dwie plansze w wersji chłopiec i dziewczynka – uczniowie rysują w dwóch okienkach czynności, które potrafią wykonywać lub nie, opisują chmurki a następnie prezentują klasie. Plik do pobrania Activities-boards-3.pdf (1447 pobrań )