Zestaw utrwalający stosowanie przysłówków sposobu w zdaniach:
- 54 karty z przysłówkami
- 2 szablony Story Cubes
- 2 koła z przysłówkami
- Dopasuj przysłówek do czasownika
Materiały: Karty z przysłówkami + karty z czasownikami (np. run, speak, eat, write).
Zasady: Uczniowie losują kartę z przysłówkiem i dopasowują ją do odpowiedniego czasownika, np. „run quickly”, „speak softly”.
Wariant: Można robić to w parach lub drużynach – punktacja za kreatywność i poprawność.
- Kalambury: pokaz przysłówka
Materiały: Karty z przysłówkami.
Zasady: Jedna osoba losuje przysłówek i pokazuje go ruchem ciała, bez słów. Reszta zgaduje, np. „carefully”, „nervously”, „boldly”.
- Tworzenie zdań
Materiały: Karty z przysłówkami + ewentualnie obrazki z sytuacjami.
Zasady: Uczniowie losują kartę i tworzą zdanie z użyciem przysłówka, np. „He drives recklessly.”
Wariant trudniejszy: Uczniowie muszą użyć dwóch losowych przysłówków w jednym zdaniu.
- Koło fortuny – „jak to zrobiłeś?”
Materiały: Koło z czynnościami (speak, eat, walk itp.) + karty z przysłówkami.
Zasady: Uczeń kręci kołem z czasownikami, a potem losuje kartę z przysłówkiem i mówi zdanie, np. „I walked silently.”
- Story Cubes – opowieść z przysłówkami
Materiały: Karty z przysłówkami + kostki obrazkowe / fabularne.
Zasady: Uczniowie rzucają kostkami, tworzą krótką historię, a następnie losują przysłówek, który muszą wpleść w narrację.
Adverbs fun Adverbs-fun.pdf (7 pobrań )
Adverb cards (wydrukuj 3×3) Football-Adverbs-of-manner.pdf (5 pobrań )