fbpx
kwi 13
0 Comments

Zajęcia o tematyce kulturowej są doskonałą okazja, by w nie wpleść więcej aktywności sprzyjających uczniom SPE. Oto kilka przykładów aktywizujących, przyjaznych dzieciom z dysleksją aktywności na lekcji języka angielskiego wraz z odnośnikami do materiałów. Są one zaprojektowane tak, aby wspierać uczniów z trudnościami w czytaniu, pisaniu i przetwarzaniu języka.

1. Matching Words to Pictures (Dopasowywanie słów do obrazków)

Rozwijanie słownictwa i rozumienia ze słuchu/wzroku (Uczniowie nie muszą pisać, lecz uczą się przez skojarzenia wizualne i kinestetyczne

  • Nauczyciel przygotowuje zestaw słów i pasujących do nich obrazków (np. „lamb” – obraz baranka).

  • Dzieci otrzymują karty ze słowami i obrazkami, które mają dopasować.

  • Dla ułatwienia: użyj dużych, wyraźnych czcionek i prostych ilustracji.

  • Można grać w parach lub małych grupach.

Polecane materiały:
Easter KIDS 1 wordcards: Easter-KIDS-1-wordcards.pdf (12 pobrań )

Easter kids 1 pack https://karinafrejlich.pl/produkt/easterworksheets/

Easter kids 2 pack https://karinafrejlich.pl/produkt/easter-worksheet-level-2/

Easter kids 3 pack https://karinafrejlich.pl/produkt/easter-worksheets-3/

Easter kids 4 pack https://karinafrejlich.pl/produkt/easter-worksheets-4/

Easter workshop https://karinafrejlich.pl/produkt/easter-workshop-pack/

2. Word Hunt (Polowanie na słowa)

Utrwalanie poznanych słów w ruch (Angażuje ruch, co wspiera uczniów kinestetycznych i zmniejsza stres związany z czytaniem/pisaniem)

  • Nauczyciel rozmieszcza w klasie obrazki lub słowa na kartkach (np. na ścianie, krzesłach).

  • Dzieci otrzymują listę (ze słowami lub obrazkami) i muszą znaleźć pasujące kartki.

  • Mogą zaznaczać znalezione elementy poprzez przypięcie spinacza lub podniesienie ręki.

Polecane materiały:

Word hunt Easter-KIDS-1-word-hunt.pdf (8 pobrań )

3. Sentence Building with Word Cards (Budowanie zdań z kart wyrazowych)

Nauka struktury zdań w sposób manipulacyjny (Uczniowie manipulują kartami, zamiast pisać – co redukuje błędy ortograficzne i frustrację

  • Dzieci otrzymują kolorowe karty z wyrazami (np. różne kolory dla czasowników, rzeczowników, przymiotników).

  • Zadanie polega na ułożeniu poprawnego zdania, np. „The bunny is fluffy.”

  • Nauczyciel może wcześniej przygotować przykładowe zdania jako wzory.

Zamiast kart z rzeczownikami można użyć kart obrazkowych.

Polecane materiały:

Sentence cards Easter-KIDS-1-sentence-cards.pdf (9 pobrań )

4. Chants and Songs (Rymowanki i piosenki)

Zapamiętywanie fraz i słownictwa przez rytm i melodię (Rytm i muzyka wspomagają zapamiętywanie, a gesty wzmacniają rozumienie)

  • Wybierz prostą piosenkę lub rymowankę z powtarzalnymi frazami (np. „Head, Shoulders, Knees and Toes”).

  • Ucz uczniów przez śpiew, gesty i wspólne powtarzanie.

  • Zamiast odczytywania tekstu – wprowadź obrazki z frazami lub nagranie audio.

Do pracy z piosenkami wykorzystaj mini-karty obrazkowe

Bogactwo materiałów znajdziesz na kanale YouTube np. https://youtu.be/zCt38euc1aM?si=xLmNaiOdcwgE9fCP

5. Interactive Story Time (Interaktywne czytanie opowieści)

Rozumienie tekstu i rozwijanie mówienia (Uczniowie nie muszą czytać – uczestniczą przez słuchanie, ruch i reakcję

  • Nauczyciel czyta książkę z dużą ilością obrazków (np. „Brown Bear, Brown Bear”).

  • Dzieci pokazują obrazki, klaszczą lub wykonują ruch, gdy pojawia się dane słowo.

  • Można też zadawać pytania do treści („What colour is the egg?”).

Przykładowe linki:

A very hungry caterpillar https://youtu.be/E69y6gS82Fg?si=2lh9YN5S81B4wVZO

W tematyce wiosennej https://edytapikulska.pl/produkt/little-caterpillar/

6. Create a Mini Book (Tworzenie książeczki obrazkowej)

Utrwalenie słownictwa i podstawowych struktur językowych (Uczniowie rozwijają język i kreatywność bez konieczności intensywnego pisania

  • Dzieci tworzą proste książeczki (np. o Wielkanocy).

  • W każdej książeczce na stronie jest obrazek i proste zdanie, np. „This is an Easter egg.”

  • Mogą korzystać z gotowych szablonów z miejscem na rysunek i zdanie do naklejenia (nie muszą pisać).

Polecane materiały:

Easter minibook EASTER-MINIBOOK.pdf (12 pobrań ) wydrukuj dwustronnie wzdłuż krótszej krawędzi

Easter minibook 2 EASTER-MINIBOOK-2.pdf (5 pobrań )

Easter minibook 3 EASTER-MINIBOOK-3.pdf (4 pobrania )

Easter minibook 4 EASTER-MINIBOOK-4.pdf (7 pobrań )

< Kategorie

Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia. więcej informacji

Polityka Prywatności

1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; 7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Zamknij