Koronawirus i zamknięcie szkół sprawił, że większość zajęć prowadzona będzie on-line. Jak zajęcia dla starszych dzieci raczej nie napawają nas strachem, tak przynajmniej mnie zajęcia z maluchami on-line przerażają. Z pomocą koleżanek powstał pomysł na zajęcia o rodzinie.
- Zeskanuj te fragmenty z podręcznika, z których chcesz skorzystać na zajęciach i umieść je w prezentacji.
- Najpierw pusty slajd, potem uzupełniony o odpowiedzi, tak aby nasze maluszki mogły sprawdzić swoje odpowiedzi
- Po wprowadzeniu słownictwa z podręcznika przygotuj slajdy z pojedynczymi słowami – zeskanuj karty obrazkowe i przygotuj na osobnych slajdach po jednym obrazku wraz z napisem
- Poproś rodziców o przesłanie zdjęć uczniów i umieść je w prezentacji, każde zdjęcie na osobnym slajdzie ze spersonalizowanym pytaniem do danego ucznia
- Zeskanuj fragmenty ćwiczeń i umieść je w prezentacji, najpierw puste, potem z odpowiedziami
- Jako utrwalenie słownictwa umieść wszystkie słówka na jednym slajdzie i poproś uczniów o zapamiętanie
- Na kolejnych slajdach usuwaj po kolei po jednym obrazku i pobawcie się w What’s missing?/ Czego brakuje?
- Kolejna zabawa to What’s next?/Co jest następne? Na slajdzie umieść np. mata, tata, tata, mama, ? – zadaniem uczniów jest wskazanie słowa, które powinno pojawić się w miejscu znaku zapytania?
Powyższa lekcja została opracowana dla podręcznika iWonder1 wyd. Express Publishing