HONEY COMB – Plaster Miodu – pomysły na wykorzystanie

Mar 31, 2018

Zakupem gry Plaster Miodu chwaliłam się na grupie Nauczyciele Języka Angielskiego, jest główną zaletą jest przede wszystkim cena ok. 15 zł w PEPCO. Ale to nie jest jedyna zaleta, gra zawiera 73 karty gry oraz na odwrocie pudełka znajduje się słowniczek polsko-angielski z obrazkami.

                

Producent proponuje dwa warianty gry:

Wariant 1 – tradycyjne dobble, kto pierwszy znajdzie wspólny element z karta leżącą pośrodku

Wariant 2 – szukanie wspólnego elementu z kartami innych graczy i pozbywanie się kart

Wydaje mi się jednak, że w tej grze tkwi większy potencjał, zwłaszcza dla nauczyciela języka angielskiego (lub innych języków)

1. SLOW DOBBLE – gramy podobnie, jak w tradycyjnych dobblach, ale nie na wyścigi, każdy po kolei szuka wspólnego elementu, dzieci mniej spostrzegawcze zawsze by przegrywały, dlatego zależy mi na tym by każde z nich miało szansę odnaleźć wspólny element

2. HONEY COMB – rozdajemy wszystkim graczom karty, jedna na środku, gracze po kolei szukają wspólnego elementu układając plaster miodu, jak na zdjęciu, kładąc kartę należy nazwać każdy wspólny element

3. I-SPY– po skończonej grze nr 2, gramy w I-Spy, nauczyciel wypowiada jedno słówko, a zadaniem graczy jest jak najszybsze odnalezienie wyznaczonego elementu, później uczniowie po kolei wyznaczają szukane słówko

4. HOW MANY? – w wersji prostszej korzystamy z jednej karty, zadaniem ucznia jest policzenie ile słówek z jednej kategorii ma na karcie np. There are three animals. There is one fruit. Przy starszych uczniach zwiększamy ilość kart.

5. WHAT’S YOUR NUMBER? – Potrzebne nam będą numerowane spinacze numerowane (pisałam już wcześniej o tym pożyczonym pomyśle) – każdy gracz potrzebuje 6 kart i spinacze 1-6, przyczepia je randomowo do swoich kart, obrazkami do stołu lub podłogi, dodatkowo będzie potrzebna nam kostka. Uczniowie po kolei rzucają kostką i czytają słówka zdanej karty (wszyscy po kolei)

6. BEE RACE – dzielimy grupę na dwie drużyny, a karty dzielimy na pół, w danej rundzie przedstawiciele grupy na sygnał start odczytują w tym samym czasie słówka ze swoich kart, kto pierwszy – zdobywa punkt dla swojej drużyny, zamiast czytać w tym samym czasie, można użyć stopera i notować uzyskany czas każdego gracza – drużyna z najkrótszym czasem wygrywa

7. STORIES – w grupach/parach uczniowie układają historyjkę z wykorzystaniem wszystkich słówek z karty

8. SILLY SENTENCES – w parach/grupach uczniowie układają jak najmniejszą ilość zdań z wykorzystaniem wszystkich słówek

9. BEE HIVE CARDS – pomysł zaczerpnięty z Londonopoly, potrzebna nam będzie jeszcze talia zwykłych kart oraz karty z pliku do pobrania ( Honey-comb-cards.pdf (193 pobrania) ) – na górze rozkładamy karty kolorów, z boku wartości kart w taki grid, obok leży talia kart (z Jokerem), grupa po kolei ciągnie karty z talii i odnajduje odpowiednią kartę (ćwiczymy orientacje przestrzenną), z bardziej zaawansowanymi grupami powinni użyć słówek w zdaniach np. I like honey. lub The cat is orange. Joker to karta Special Task i z ta kartą uczeń udaje się do nauczyciela a my wymyślamy mu jakieś zadanie.

10. HONEYCOMB CLIPS: uczniowie zaznaczają spinaczem prawidłowy podpisać obrazka.

 

PLIKI DO POBRANIA:

flashcards: Honey-comb-flashcards.pdf (316 pobrań)

memo cards: HONEYCOMB-MEMO.pdf (258 pobrań)

wodrcards: HONEYCOMB-WORCARDS.pdf (243 pobrania)

Aga’s ideas cards (karty do wykorzystania według pomysłu Agnieszki Iwanickiej ze szkolenia Let’s Play GRAMMAR KIDS – mega polecam, natomiast, żeby się dowiedzieć, jak grać, zapraszam do Agnieszki na szkolenie): Aga-Iwanicka-cards.pdf (186 pobrań)

CLIPS: Honeycomb-clips.pdf (226 pobrań)

Karta pracy HONEYCOMB CHALLENGE Honecomb-challenge.pdf (208 pobrań)

 

 

Sorry, the comment form is closed at this time.

< Kategorie

Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia. więcej informacji

Polityka Prywatności

1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; 7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Zamknij