NACOBEZU do kosza

Lip 23, 2019

Tytuł posta troszkę kontrowersyjny, ale co tam.

Podczas ostatniej wizycie w ulubionym sklepie większości pozytywnie nawiedzonych nauczycieli, z niejaka Hanną P. nabyłyśmy po małym metalowym kuble na śmieci. Już jeszcze podczas samego łażenia po sklepie w poszukiwaniu innych fantastycznych przedmiotów powstał pomysł na zastosowanie kubła.

Pomysł Hanny P 🙂

Przed sprawdzianem dajemy naszym uczniom karteczkę z listą NACOBEZU. Do tego każdy uczeń otrzymuje kawałek kartki, na której zapisują numer z listy, który ich zdaniem powinien być wyrzucony z listy. Następnie wrzucają kartkę z ich propozycją do kubła. Nauczyciel opróżnia kosz i segreguje śmieci. Najbardziej śmieciowy punkt z listy zostaje usunięty z zagadnień na sprawdzian. PURE GENIUS

Pomysł Kariny F.

Po co czekać do końca działu, by móc sobie coś wyrzucić. W sali w widocznym miejscu stawiamy nasz kubełek. Ze starych kserówek szykujemy stosik karteczek (recykling zawsze w modzie) i przed lekcją każdy uczeń częstuje się jedną karteczką. Podczas lekcji dokonują selekcji omawianych treści i na sam koniec notują najgłupszą, najnudniejszą lub najtrudniejszą ich zdaniem rzecz/słowo, która/e pojawiła/o się na zajęciach.

Na kolejnych zajęciach lub na lekcji powtórzeniowej możemy:

1. SĄD NAD KARTECZKĄ

Dzielimy klasę na dwie grupy – jedna grupa będzie obrońcami karteczki, druga oskarżycielami. Nauczyciel (sędzia) losuje z kubełka karteczkę, czyta, co jest oskarżone a uczniowie muszą przeprowadzić debatę, rozprawę nad karteczką. Nie jest istotne, kto wygra i czy karteczka ostatecznie zostanie skazana, najważniejszy będzie sam proces. Podczas tej aktywności będziemy mieli okazje posłuchać, co tak naprawdę nasi uczniowie sądzą o materiale prezentowanym na lekcji 🙂 – dla odważnych

2. DAJ JEJ SZANSĘ

Jako praca grupowa/całą klasą. Nauczyciel wyciąga karteczkę z kubła, czyta, co zostało wyrzucone. Prowadzimy dyskusję, co w danym zagadnieniu jest „głupie”, nieatrakcyjne, jak bardzo lub nie jest przydatne, kiedy mogłoby być jednak przydatne. W zależności od przebiegu dyskusji, dane zagadnienie można pominąć podczas układania sprawdzianu. Pewne jest, że mimo bycia „głupim” i niefajnym raczej to zagadnienie zostanie zapamiętane.

3. NAUCZYCIELU WYSIL SIĘ 🙂

Ta aktywność będzie wymagała od nas, lub możemy delegować tę czynność na wybrańca z grupy, poświęcenia trochę czasu na przeanalizowanie wyrzuconych karteczek. Warto je posegregować. Z karteczek ze słówkami możemy ułożyć polecenie do writingu.

Sorry, the comment form is closed at this time.

Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia. więcej informacji

Polityka Prywatności

1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; 7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Zamknij