WRITING 10/10

Sty 18, 2019

Przygotowanie do egzaminów spędza niektórym sen z powiek. Uczniowie, nawet ci najlepsi, nie piszą bogatych wypowiedzi, zadowalają się najbardziej pospolitym słownictwem i podstawową gramatyką i zawsze mamy obawy by postawić 2 pkt w mailu lub 3 pkt w rozprawce czy artykule. Skupiając się na treści, zapominają o języku, o ciekawszym słownictwie czy bardziej zaawansowanej gramatyce.

W poście https://karinafrejlich.pl/galeria/writing-egzamin-osmoklasisty-gimnazjalisty-maturalny/?fbclid=IwAR3Ze_WnjFuWjvNkhQquCqMomqruMthFp7GM8T1j6ACojsGU3jlJyx8MXJM

dzielę się jednym z pomysłów, natomiast nadal czegoś mi brakuje 🙂

Oto kolejny pomysł.

1. Dyktujemy polecenie np.

(Kliknij na obrazek by powiększyć)

2. Wspólnie określamy konstrukcje gramatyczne

3. Opracowujemy pomysły na kropki

Jak widzicie, realizacja jest mega prosta, na poziomie klasy 4 lub 5.

4. Dzielimy naszą grupę na mniejsze cztery/sześć zespołów i przydzielamy im:

– parzyste zespoły opracowują maila pod względem leksykalnym:
np. extremely hot, various activities, fascinating, engaging, breathtaking view, chubby cheeks itd

– nieparzyste zespoły „podrasowują” maila gramatycznie
np. The weather has been extremely hot since I arrived two weeks ago.

5. „Licytują” kto da więcej, czyli, która grupa opracowała najbogatszą wersję swojego zadania. To uczniowie decydują. który pomysł jest najciekawszy. I te wersje zapisujemy na tablicy, oznaczając kolorami bogactwo gramatyczne (zielony) i leksykalne (żółty)

(Kliknij na obrazek by powiększyć)

W ten sposób powstaje bardzo bogaty mail. Warunkiem jest zmieszczenie się w górnym limicie (dopuszczam niewielkie przekroczenie, jeśli wartość językowa maila jest znacząca). Nawet moje słabsze grupy poradziły sobie wspólnie i „napisali” maila 10/10.

Podobną strategię stosuję do wypowiedzi maturalnych na poziomie rozszerzonym. Najpierw wspólnie opracowujemy argumenty, pomysły, a następnie dzielę ich na grupy i działają. Powstają naprawdę bogate rozprawki, chcą używać najbardziej wyszukanych konstrukcji i uczą się, jak je wplatać w treść pracy.

POWODZENIA

 

Karina

 

Sorry, the comment form is closed at this time.

< Kategorie

Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia. więcej informacji

Polityka Prywatności

1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; 7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Zamknij