maj 01
0 Comments

W tym poście dzielę się z Wami fiszkami do klasy 7 (oparte na podręczniku Link 7 wyd. Oxford University Press) oraz grą planszową.

Gra do pobrania Fiszki-board-game.pdf (2502 pobrania )

W wersji dwustronnej (w opcjach drukarki wydruk dwustronny/duplex) przekładamy fiszki z jednej kupki na drugą (pod spód)

W wersji jednostronnej czarne obwódki na jednej kupce, szare – na drugiej

Zestawy są dość obszerne, dlatego też wystarczy wydrukować po jednej kopii i podzielić je na części

Unit 1

Unit 2

Unit 3

Unit 4

Unit 5

Unit 6

Unit 7

Unit 8

Unit 9

Irregular verbs

INNE AKTYWNOŚCI:

  • MATCH-UP – łączenie fiszek jednostronnych ze sobą – angielskie słówko z polskim tłumaczeniem
  • TIC TAC TOE – pary wykorzystują 9 fiszek i układają z nich plansze do kółko i krzyżyk
  • BINGO – rozdajemy każdemu po 9 (6 lub dowolnie) fiszek angielskich, uczniowie układają z nich plansze do BINGO – nauczyciel wywołuje polskie słówka, każdy uczeń, który ma angielskie tłumaczenie:
    – kładzie na nim znacznik
    – układa zdanie (np. w Present Simple, I Conditional)
  • I-SPY – rozkładamy angielskie fiszki na stole, losujemy polskie słówko i mówimy I spy with my little eye a translation of …
  • 4-IN-A-ROW – układamy z fiszek planszę min. 10 w rzędzie lub możemy skleić dwie kartki ze sobą, uczniowie kolejno układają zdania z wybranymi słówkami, starając się zaznaczyć 4 słowa w linii (pionowo, poziomo lub ukośnie)

  • DOUBLE BINGO – wykorzystujemy plansze do 4-IN-A-ROW, uczniowie grają w parach w tradycyjne bingo tylko mają do zapełnienia dwie plansze
  • ROCK-PAPER-SCISSORS – dzielimy uczniów na grupy 3 (lub 5) osobowe. Mogą używać rąk, kręciołka lub kostek. Każdy otrzymuje taką samą liczbę fiszek (mogą myć mieszane polsko-angielskie):
    – runda 1: S1 i S2 rzucają kostkami (kręcą kręciołkiem lub używają rąk) – osoba wygrana odkrywa fiszkę i np. tłumaczy lub układa zdanie
    – runda 2: S2 i S3 rzucają kostkami (kręcą kręciołkiem lub używają rąk) – osoba wygrana odkrywa fiszkę i np. tłumaczy lub układa zdanie
    – runda 3: S3 i S1 rzucają kostkami (kręcą kręciołkiem lub używają rąk) – osoba wygrana odkrywa fiszkę i np. tłumaczy lub układa zdanie

Kółko: ROCK-PAPER-SCISSORS.pdf (1555 pobrań )

  • KARCIANA WOJNA – potrzebujemy dodatkowo talię kart, uczniowie grają w parach lub trójkach, ustalamy liczbę wyłożeń lub czas gry (ok 10 min), wygrana osoba losuje ze stosika fiszkę, jeśli zareaguje poprawnie, zatrzymuje fiszkę, na końcu rozgrywki podliczamy fiszki
  • KABOOM – w każdym zestawie dołożone są dodatkowe fiszki z KABOOM oraz EXTRA DRAW, jeśli uczeń wylosuje KABOOM – traci wszystkie zdobyte fiszki i wrzuca je z powrotem do wspólnej puli (poza fiszką KABOOM), jeśli wylosuje EXTRA DRAW – losuje ponownie (każda fiszka nawet EXTRA DRAW ale nie KABOOM liczy się jako 1 pkt)
  • FISZKA WORD BOOK HUNT – zadanie najlepiej nadaje się na podsumowanie działu, rozdajemy parom po 10 fiszek (mogą być angielskie, polskie lub dwustronne) orz kartę pracy, w parach ścigają się, kto pierwszy odnajdzie swoje fiszki w podręczniku – maja znaleźć słowo, zapisać numer strony i ćwiczenia, dzięki temu zachęcimy uczniów do przeglądnięcia zawartości działu ponownie, element grywalizacji doda smaczku 🙂

Fiszka word book hunt Link-Fiszki-book-hunt.pdf (1965 pobrań )

< Kategorie