Do proponowanych w tym poście ćwiczeń potrzebujemy:
- kart Fun Card English (www.creativo-english.com)
- kart Imaginarium – dostaniecie na szkoleniu Kasi Warszyńskiej (https://evszkolenia.wordpress.com/) lub po prostu skontaktujcie się z Kasią na Facebooku – karty dla starszych uczniów (gimnazjum +)
- karty DIXIT – dla młodszych uczniów
Karty Fun Card English (FCE) służą nam jako materiał językowy do wykorzystania, duże zestawy wprowadzają słownictwo, małe ćwiczą gramatykę. Określamy, ile kart FCE uczeń ma użyć w danej wypowiedzi. Randomowo z kupki kart Imaginarium/Dixit uczeń ciągnie jedną kartę, która ma go zainspirować do stworzenia wypowiedzi.
Przykład: I’m meeting Katie at the fast food restaurant this afternoon. I’m going to eat m favourite mega burger, I know I will be very hungy. They serve them with Cola. I’m planning to be home later than usual. If I am very tired tonight, I will listen to music. I won’t finish my project because the teacher said we don’t have to hand it in next week.
Karta gramatyczna jest z zestawu CONDITIONALS, dlatego też jedno zdanie jest w I okresie warunkowych, tak jak wymaga tego karta. Do jednego obrazka możemy wybrać więcej kart i wtedy historyjka będzie ciekawsze i znacznie dłuższa. By ułatwić ćwiczenie, możemy poprosić o pracę w parach lub grupach.
Jeśli obawiamy się, że uczniowie mogą mieć problemy z ułożeniem zdań, możemy pogrupować karty obrazkowe z wybranymi kartami FCE