Zakupem gry Plaster Miodu chwaliłam się na grupie Nauczyciele Języka Angielskiego, jest główną zaletą jest przede wszystkim cena ok. 15 zł w PEPCO. Ale to nie jest jedyna zaleta, gra zawiera 73 karty gry oraz na odwrocie pudełka znajduje się słowniczek polsko-angielski z obrazkami.
Producent proponuje dwa warianty gry:
Wariant 1 – tradycyjne dobble, kto pierwszy znajdzie wspólny element z karta leżącą pośrodku
Wariant 2 – szukanie wspólnego elementu z kartami innych graczy i pozbywanie się kart
Wydaje mi się jednak, że w tej grze tkwi większy potencjał, zwłaszcza dla nauczyciela języka angielskiego (lub innych języków)
1. SLOW DOBBLE – gramy podobnie, jak w tradycyjnych dobblach, ale nie na wyścigi, każdy po kolei szuka wspólnego elementu, dzieci mniej spostrzegawcze zawsze by przegrywały, dlatego zależy mi na tym by każde z nich miało szansę odnaleźć wspólny element
2. HONEY COMB – rozdajemy wszystkim graczom karty, jedna na środku, gracze po kolei szukają wspólnego elementu układając plaster miodu, jak na zdjęciu, kładąc kartę należy nazwać każdy wspólny element
3. I-SPY– po skończonej grze nr 2, gramy w I-Spy, nauczyciel wypowiada jedno słówko, a zadaniem graczy jest jak najszybsze odnalezienie wyznaczonego elementu, później uczniowie po kolei wyznaczają szukane słówko
4. HOW MANY? – w wersji prostszej korzystamy z jednej karty, zadaniem ucznia jest policzenie ile słówek z jednej kategorii ma na karcie np. There are three animals. There is one fruit. Przy starszych uczniach zwiększamy ilość kart.
5. WHAT’S YOUR NUMBER? – Potrzebne nam będą numerowane spinacze numerowane (pisałam już wcześniej o tym pożyczonym pomyśle) – każdy gracz potrzebuje 6 kart i spinacze 1-6, przyczepia je randomowo do swoich kart, obrazkami do stołu lub podłogi, dodatkowo będzie potrzebna nam kostka. Uczniowie po kolei rzucają kostką i czytają słówka zdanej karty (wszyscy po kolei)
6. BEE RACE – dzielimy grupę na dwie drużyny, a karty dzielimy na pół, w danej rundzie przedstawiciele grupy na sygnał start odczytują w tym samym czasie słówka ze swoich kart, kto pierwszy – zdobywa punkt dla swojej drużyny, zamiast czytać w tym samym czasie, można użyć stopera i notować uzyskany czas każdego gracza – drużyna z najkrótszym czasem wygrywa
7. STORIES – w grupach/parach uczniowie układają historyjkę z wykorzystaniem wszystkich słówek z karty
8. SILLY SENTENCES – w parach/grupach uczniowie układają jak najmniejszą ilość zdań z wykorzystaniem wszystkich słówek
9. BEE HIVE CARDS – pomysł zaczerpnięty z Londonopoly, potrzebna nam będzie jeszcze talia zwykłych kart oraz karty z pliku do pobrania ( Honey-comb-cards.pdf (550 pobrań ) ) – na górze rozkładamy karty kolorów, z boku wartości kart w taki grid, obok leży talia kart (z Jokerem), grupa po kolei ciągnie karty z talii i odnajduje odpowiednią kartę (ćwiczymy orientacje przestrzenną), z bardziej zaawansowanymi grupami powinni użyć słówek w zdaniach np. I like honey. lub The cat is orange. Joker to karta Special Task i z ta kartą uczeń udaje się do nauczyciela a my wymyślamy mu jakieś zadanie.
10. HONEYCOMB CLIPS: uczniowie zaznaczają spinaczem prawidłowy podpisać obrazka.
PLIKI DO POBRANIA:
flashcards: Honey-comb-flashcards.pdf (843 pobrania )
memo cards: HONEYCOMB-MEMO.pdf (752 pobrania )
wodrcards: HONEYCOMB-WORCARDS.pdf (758 pobrań )
Aga’s ideas cards (karty do wykorzystania według pomysłu Agnieszki Iwanickiej ze szkolenia Let’s Play GRAMMAR KIDS – mega polecam, natomiast, żeby się dowiedzieć, jak grać, zapraszam do Agnieszki na szkolenie): Aga-Iwanicka-cards.pdf (549 pobrań )
CLIPS: Honeycomb-clips.pdf (650 pobrań )
Karta pracy HONEYCOMB CHALLENGE Honecomb-challenge.pdf (647 pobrań )