fbpx

MILOWE Inspiracje

mar 25, 2018

Karty MILOWE poleciła mi Agnieszka Iwanicka, za co bardzo jej dziękuje, gdyż są po prostu mega ładne, kolorowe i duże. Jakiś czas temu udostępniła na Facebooku swoje pomysły na wykorzystanie tych kart, niestety teraz nie mogę znaleźć tego posta by podzielić się linkiem.

Trochę czasu minęło, zanim dojrzałam, by pochylić się nad moim zestawem kart, gdyż przeznaczone są do pracy z dziećmi, a ja na co dzień pracuję z młodzieżą w Zespole Szkół nr 1 w Grodzisku i chciałam wykorzystać te karty właśnie z nimi, a zwłaszcza z moją ulubioną językowo 2el.

Jeśli ktoś znajdzie tu coś, co gdzieś już było, nie był to cel zamierzony – proszę mnie nie hejtować.

MILOWE inspiracje to:

  1. KARTKA Z PAMIĘTNIKA – rozdajemy uczniom po jednej karcie, karta ma ich zainspirować do zredagowania wpisu w swoim pamiętniku, powinni odnieść się do następujących pytań (między innymi):
    What did you do today?
    Who did you meet?
    Did you do anything nice for other people?
    How did you feel?
    What do you want to remember?
  2. KARTKA Z KALENDARZA – do kilku kart uczeń dopasowuje dzień tygodnia oraz porę dnia (morning, afternoon oraz evening). W grupkach lub parach opowiadają o swoich planach na przyszły tydzień.
    Next week I’m going to visit/am visiting my granparents in the countryside. Pozostali uczniowie doputyą sie o szczegóły.
    Why are you going there?
    What are your grandparents’ names?

  3. SCHOOL/SUMMER CAMP – dzielimy klasę na mniejsze grupki, każda grupa dostaje10-15 kart, zadaniem każdej grupy jest opracowanie listy zasad panujących na obozie, jedna karta – jedna zasada
  4. FAMOUS BIOGRAPHY – w parach uczniowie otrzymują zestaw kilku kart, wybierają lub wymyślają sławna osobę lub zawód i z wykorzystaniem swojego zestawu kart piszą biografię prawdziwej lub wymyślonej osoby.
  5. COMIC BOOK – rozdzielamy karty między kilka grup, ustalamy tematykę komiksu i głównego bohatera, w grupach z wykorzystaniem  chmurek komiksowych tworzą mini komiks, potem łącza w jedną całość.
  6. FITNESS INSTRUCTOR – w grupkach uczniowie otrzymują 5-6 kart, do każdej karty wymyślają ćwiczenia treningowe dla swojego klienta (klient może być tłuściutkim potworkiem, wychudzonym ołówkiem – czym- kimkolwiek chcą), w związku z tym, że karty są przeróżne, niektóre ćwiczenia wyjdą dość śmieszne i oto chodzi, uczniowie mogą również stworzyć własna dyscyplinę sportową.
  7. KALAMBURY – przed grupą rozkładamy 5-10 kart, jeden uczeń z grupy za pomocą gestów i mimiki próbuje opisać wybraną przez siebie kartę, pozostali mogą zadawać pytania ogólne (Yes/No questions):
    Are you ….ing?
    Have you got …?
    Is/Are there …?
    Uczeń może tylko kiwać głową na tak lub nie.
  8. OPIS OBRAZKA -każdy uczeń otrzymuje jedną kartę i musi ją opisać za pomocą 3 krótkich zdań, następnie zbieramy opisy a karty układamy na jednym stole, tak aby wszyscy je dobrze widzieli, za każdym razem inny uczeń czyta jeden opis, a zadaniem grupy jest odgadnięcie, do którego obrazka jest dany opis.
  9. TRENING SŁOWNICTWA – w parach uczniowie otrzymują trzy karty do opisania za pomocą tylko rzeczowników, tylko czasowników i tylko przymiotników (każda karta inna część mowy), procedura jak w pkt. 8
  10. ZAPOMINALSKA BABCIA – przed grupa 3-4 osobowa rozkładamy zestaw ok. 10 kart, po kolei uczniowie zadają pozostałym pytanie o jeden element jakiejś karty:
    Where is grangma’s ….?
    Where are grandma’s …?
    Pytania mogą zadawać po kolei lub osoba, która jako pierwsza odnalazła szukany element.
  11. MISTRZ PAMIĘCI – w parach uczniowie dostają po jednej karcie, w umówionym limicie czasowym (ja korzystam z klepsydry z Brainboxa) jeden uczeń wpatruje się w swoją kartę i próbuje zapamiętać jak najwięcej szczegółów, po upływie czasu mają dwie klepsydry czasu na zapisanie na kartce jak największej liczby szczegółów ze swojej karty, w drugim wariancie gry najpierw jeden uczeń zapamiętuje jak więcej a drugi zadaje mu pytania do danej karty.
  12. MEMO: potrzebujemy dwa zestawy kart milowych lub olaminowane zdania z pkt. 8 na sztywnej kartce, przy dwóch zestawach, należy się odnieść do jakiegoś elementu danej karty np. There are many colouful balloons – It’s raining.

  13. SZALONE HISTORIE – przed grupka uczniów układamy stosik kart, wykładamy jednąz góry kładąc ją przed uczniami i układamy zdanie (najlepiej w Past Simple) Last year I spent my holidays at the seaside. Pierwszy uczeń losuje kolejną kartę i dopowiada dalszą część historii It was raining all the time sa I needed my umbrella.
  14. PORÓWNANIA – w parach grupach szukają elementów wspólnych między dwiema kartami, używając przy tym różnych struktur:
    very + adjective
    even / a lot / much / far / a bit / a little / slightly + comparative
    by far + superlative
    most + adj/adv = very
    any/no + comparative
    as + adjective + as
    not so/as + adjective + as
    twice/three times, etc./half as + adjective + as
    the same … as
    less + (adjective) … than
    the least + (adjective) … of/in
    the + comparative …, the + comparative
    comparative + and + comparative
  15. SUPERHERO STORIES – każdy uczeń wymyśla sobie swojego superbohatera, dostaje jedną kartę i układa do niej historyjkę akcji swojego super bohatera, w której mógł wykorzystać swoje super moce i najchętniej ocalić świat.
  16. WSPOMNIENIE Z DZIECIŃSTWA -każdy uczeń dostaje dwie karty, do jednej układa opis szczęśliwego wspomnienia z dzieciństwa, do drugiej smutne/straszne, dostaje od nauczyciela trzecia kartę, przyczepia trzy na tablicy i opisuje jedno ze swoich wspomnień, zadaniem pozostałych jest odgadnięcie, której karty wspomnienie dotyczy, następnie opisuje drugie wspomnienie.
  17. CRIME STORY – uczen otrzymuje jedna kartę i wciela się w świadka przestępstwa lub wypadku, zgłasza się na policję by złożyć zeznania, druga osoba (policjant) dopytuje się o szczegóły: What were you doing when the accident happened? What were you doing when you saw the robbers leaving the bank? Uczeń z karta nie wie, o co zapyta go policjant.
  18. CO BY BYŁO GDYBY…? – rozdajemy uczniom cały zestaw kart, muszą dopisać do każdej karty pytanie w II okresie warunkowym What would you do if …. you didn’t have an umbrella and it rained?

    Rozkładamy karty na stole i uczniowie po kolei odpowiadają na pytania przyklejone na post-it-note z drugiej strony

Powyższe pomysły można wykorzystać również z innymi kartami Dixit, Ematio czy Imaginarium lub z jakimikolwiek obrazkami w dużej ilości.

Karty MILOWE można kupić na www.milowe.pl – POST NIE JEST SPONSOROWANY

 

Sorry, the comment form is closed at this time.

< Kategorie

Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia. więcej informacji

Polityka Prywatności

1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; 7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Zamknij