fbpx

MILOWE Inspiracje

mar 25, 2018

Karty MILOWE poleciła mi Agnieszka Iwanicka, za co bardzo jej dziękuje, gdyż są po prostu mega ładne, kolorowe i duże. Jakiś czas temu udostępniła na Facebooku swoje pomysły na wykorzystanie tych kart, niestety teraz nie mogę znaleźć tego posta by podzielić się linkiem.

Trochę czasu minęło, zanim dojrzałam, by pochylić się nad moim zestawem kart, gdyż przeznaczone są do pracy z dziećmi, a ja na co dzień pracuję z młodzieżą w Zespole Szkół nr 1 w Grodzisku i chciałam wykorzystać te karty właśnie z nimi, a zwłaszcza z moją ulubioną językowo 2el.

Jeśli ktoś znajdzie tu coś, co gdzieś już było, nie był to cel zamierzony – proszę mnie nie hejtować.

MILOWE inspiracje to:

  1. KARTKA Z PAMIĘTNIKA – rozdajemy uczniom po jednej karcie, karta ma ich zainspirować do zredagowania wpisu w swoim pamiętniku, powinni odnieść się do następujących pytań (między innymi):
    What did you do today?
    Who did you meet?
    Did you do anything nice for other people?
    How did you feel?
    What do you want to remember?
  2. KARTKA Z KALENDARZA – do kilku kart uczeń dopasowuje dzień tygodnia oraz porę dnia (morning, afternoon oraz evening). W grupkach lub parach opowiadają o swoich planach na przyszły tydzień.
    Next week I’m going to visit/am visiting my granparents in the countryside. Pozostali uczniowie doputyą sie o szczegóły.
    Why are you going there?
    What are your grandparents’ names?

  3. SCHOOL/SUMMER CAMP – dzielimy klasę na mniejsze grupki, każda grupa dostaje10-15 kart, zadaniem każdej grupy jest opracowanie listy zasad panujących na obozie, jedna karta – jedna zasada
  4. FAMOUS BIOGRAPHY – w parach uczniowie otrzymują zestaw kilku kart, wybierają lub wymyślają sławna osobę lub zawód i z wykorzystaniem swojego zestawu kart piszą biografię prawdziwej lub wymyślonej osoby.
  5. COMIC BOOK – rozdzielamy karty między kilka grup, ustalamy tematykę komiksu i głównego bohatera, w grupach z wykorzystaniem  chmurek komiksowych tworzą mini komiks, potem łącza w jedną całość.
  6. FITNESS INSTRUCTOR – w grupkach uczniowie otrzymują 5-6 kart, do każdej karty wymyślają ćwiczenia treningowe dla swojego klienta (klient może być tłuściutkim potworkiem, wychudzonym ołówkiem – czym- kimkolwiek chcą), w związku z tym, że karty są przeróżne, niektóre ćwiczenia wyjdą dość śmieszne i oto chodzi, uczniowie mogą również stworzyć własna dyscyplinę sportową.
  7. KALAMBURY – przed grupą rozkładamy 5-10 kart, jeden uczeń z grupy za pomocą gestów i mimiki próbuje opisać wybraną przez siebie kartę, pozostali mogą zadawać pytania ogólne (Yes/No questions):
    Are you ….ing?
    Have you got …?
    Is/Are there …?
    Uczeń może tylko kiwać głową na tak lub nie.
  8. OPIS OBRAZKA -każdy uczeń otrzymuje jedną kartę i musi ją opisać za pomocą 3 krótkich zdań, następnie zbieramy opisy a karty układamy na jednym stole, tak aby wszyscy je dobrze widzieli, za każdym razem inny uczeń czyta jeden opis, a zadaniem grupy jest odgadnięcie, do którego obrazka jest dany opis.
  9. TRENING SŁOWNICTWA – w parach uczniowie otrzymują trzy karty do opisania za pomocą tylko rzeczowników, tylko czasowników i tylko przymiotników (każda karta inna część mowy), procedura jak w pkt. 8
  10. ZAPOMINALSKA BABCIA – przed grupa 3-4 osobowa rozkładamy zestaw ok. 10 kart, po kolei uczniowie zadają pozostałym pytanie o jeden element jakiejś karty:
    Where is grangma’s ….?
    Where are grandma’s …?
    Pytania mogą zadawać po kolei lub osoba, która jako pierwsza odnalazła szukany element.
  11. MISTRZ PAMIĘCI – w parach uczniowie dostają po jednej karcie, w umówionym limicie czasowym (ja korzystam z klepsydry z Brainboxa) jeden uczeń wpatruje się w swoją kartę i próbuje zapamiętać jak najwięcej szczegółów, po upływie czasu mają dwie klepsydry czasu na zapisanie na kartce jak największej liczby szczegółów ze swojej karty, w drugim wariancie gry najpierw jeden uczeń zapamiętuje jak więcej a drugi zadaje mu pytania do danej karty.
  12. MEMO: potrzebujemy dwa zestawy kart milowych lub olaminowane zdania z pkt. 8 na sztywnej kartce, przy dwóch zestawach, należy się odnieść do jakiegoś elementu danej karty np. There are many colouful balloons – It’s raining.

  13. SZALONE HISTORIE – przed grupka uczniów układamy stosik kart, wykładamy jednąz góry kładąc ją przed uczniami i układamy zdanie (najlepiej w Past Simple) Last year I spent my holidays at the seaside. Pierwszy uczeń losuje kolejną kartę i dopowiada dalszą część historii It was raining all the time sa I needed my umbrella.
  14. PORÓWNANIA – w parach grupach szukają elementów wspólnych między dwiema kartami, używając przy tym różnych struktur:
    very + adjective
    even / a lot / much / far / a bit / a little / slightly + comparative
    by far + superlative
    most + adj/adv = very
    any/no + comparative
    as + adjective + as
    not so/as + adjective + as
    twice/three times, etc./half as + adjective + as
    the same … as
    less + (adjective) … than
    the least + (adjective) … of/in
    the + comparative …, the + comparative
    comparative + and + comparative
  15. SUPERHERO STORIES – każdy uczeń wymyśla sobie swojego superbohatera, dostaje jedną kartę i układa do niej historyjkę akcji swojego super bohatera, w której mógł wykorzystać swoje super moce i najchętniej ocalić świat.
  16. WSPOMNIENIE Z DZIECIŃSTWA -każdy uczeń dostaje dwie karty, do jednej układa opis szczęśliwego wspomnienia z dzieciństwa, do drugiej smutne/straszne, dostaje od nauczyciela trzecia kartę, przyczepia trzy na tablicy i opisuje jedno ze swoich wspomnień, zadaniem pozostałych jest odgadnięcie, której karty wspomnienie dotyczy, następnie opisuje drugie wspomnienie.
  17. CRIME STORY – uczen otrzymuje jedna kartę i wciela się w świadka przestępstwa lub wypadku, zgłasza się na policję by złożyć zeznania, druga osoba (policjant) dopytuje się o szczegóły: What were you doing when the accident happened? What were you doing when you saw the robbers leaving the bank? Uczeń z karta nie wie, o co zapyta go policjant.
  18. CO BY BYŁO GDYBY…? – rozdajemy uczniom cały zestaw kart, muszą dopisać do każdej karty pytanie w II okresie warunkowym What would you do if …. you didn’t have an umbrella and it rained?

    Rozkładamy karty na stole i uczniowie po kolei odpowiadają na pytania przyklejone na post-it-note z drugiej strony

Powyższe pomysły można wykorzystać również z innymi kartami Dixit, Ematio czy Imaginarium lub z jakimikolwiek obrazkami w dużej ilości.

Karty MILOWE można kupić na www.milowe.pl – POST NIE JEST SPONSOROWANY

 

Sorry, the comment form is closed at this time.