Do napisania tego posta i pomysłu na lekcję z młodszymi uczniami zainspirowała mnie publikacja Delta Publishing SAY HELLO! Seria składa się z dwóch poziomów, podręcznika dla ucznia, zestawu kart obrazkowych oraz książki nauczyciela z nagraniami audio oraz oprogramowaniem do tablicy interaktywnej – ceny na Allegro zachęcające.
1. Poziom 2 w Unicie 9 na tronach 68 i 69 dostarcza nam fantastycznego materiału do pracy z minimalnym przygotowaniem ze strony nauczyciela. Za pomocą flashcards Prepositions of place (plik do pobrania: prepositions-flashcards.pdf (608 pobrań ) ) wprowadzamy przyimki miejsca.
Plik zawiera 8 kart oraz opisy. Karty do gry w memo do pobrania tutaj:
Prepositions-of-place-memo.pdf (683 pobrania )
Korzystając z podręcznika, zadajemy pytania:
Where is the violin? Where is the umbrella? – zadaniem uczniów jest połączyć flashcardy z odpowiednia kartą, jak na zdjęciu:
Następnie uczniowie odpowiadają ON the table, UNDER the chair
2. COMPARISONS – wykorzystując obie strony podręcznika SAY HELLO! 2możemy poćwiczyć porównania i spostrzegawczość.
- po opanowaniu przyimków miejsca, dzielimy uczniów na dwie grupy (pracują w parach lub małych grupkach), jedna grupa korzysta z obrazka na str.68, druga – 69
Gramy/ćwiczymy jak w przykładzie poniżej:
A: The cat is ON the chair.
B: No, the cat is UNDER the table. The violin is ON the table.
A: Yes, the umbrella is under the table.
B: No, the umbralla is IN Polly’s hands. - uczniowie szukają różnic pomiędzy obrazkami, zaznaczając je żetonami w tym samym kolorze, po kolei opisują jedną różnicę.Jeśli nasz podręcznik nie oferuje gotowych rozwiązań, możemy przed zajęciami umieścić przedmioty lub karty w klasie, zrobi zdjęcie, pozamieniać je miejscami i znowu zrobić zdjęcie. Następnie wyświetlamy zdjęcia na tablicy i dalej jak opisane powyżej.
3. 2-3 klasa SP – Do tego ćwiczenia potrzebujemy kilku przedmiotów, których nazwy są znane naszym uczniom oraz kapelusza lub innego pojemnika, z którego będziemy losować zadanie.
Każdy uczeń dostaje 4-6 karteczek, na których zapisuje zdania:
A yellow car is in the corner.
A red monkey is in the box.
Zaginają kartki i wrzucają do kapelusza. Mieszamy, a następnie po kolei uczniowie losują karteczkę z zadaniem. Muszą przeczytać i zanieść przedmiot na odpowiednie miejsce zgodnie z instrukcją. Zanin przejdziecie do tego ćwiczenia, sami wydawajcie polecenia by zaznajomić dzieci z zadaniem.