Jeśli potrzebujesz więcej inspiracji do pracy bezpodręcznikowej lub około podręcznikowej, by wspomóc uczniów z trudnościami w nauce m.in. z dysleksją, zapoznaj się z opisem I LOVE DYSLEXIA SELF-STUDY PACK (wystawiam f-ry na jednostki samorządowe, więc może warto poprosić dyrekcję o sfinansowanie tej formy samokształcenia – otrzymasz również certyfikat) – kliknij w dowolną grafikę.
Czas Present Simple może sprawiać trudności nawet w starszych klasach, dlatego zależy mi zawsze, by moi uczniowie wyćwiczyli ją w mówieniu (przede wszystkim) a potem aby pozostał mały ślad w zeszycie.
Zajęcia zaczynamy od przypomnienia/wprowadzenia słownictwa. Ja wybrałam czynności czasu wolnego. Po przypomnieniu słownictwa:
- każdy uczeń opowiada, co robi, a czego nie robi w wolnym czasie (ważne by każdy mógł coś powiedzieć)
- rozdajemy tabelkę lub prosimy uczniów, by narysowali ją w zeszycie. Na górze uzupełniają ją imionami dzieci z grupy.
- przydzielamy czynności uczniom, ich zadaniem jest przepytanie swojej grupy (jeden uczeń zadaje jedno pytanie, natomiast usłyszy ich znacznie więcej – tu akurat sześć)
- na tablicy wyświetlamy pusty szablon a uczniowie olejno przychodzą i markerem zapisują odpowiedzi, mówiąc jednocześnie np. Zosia: Kasia goes to amusement parks. Tadzio doesn’t go to amusement parks. I don’t go to amusement parks. itd.
- na kolejnym szablonie lub tabelce zakolorowują wyniki
- na gotowym szablonie opracowują wyniki: Two people in my group go to amusement parks and four people don’t (go to amusement parks). W ramach pracy domowej mogą opisać wykres w zeszycie.
Jeśli mamy większy zespół, dzielimy ich na grupy i grupy przedstawiają swoje wyniki na forum klasy.
Szablon widoczny powyżej: Free-time-activities.pdf (528 pobrań )