Jestem zwolenniczką „wyklepania” konstrukcji gramatycznych i z tego względu staram się używać koloru i schematu podczas takich zajęć. Dzisiaj Present Simple, jeden z trzech ważnych dla mnie czasów. Ubolewam, gdy w szkole średniej ta konstrukcja jest nadal niewyćwiczona. Materiały opracowałam dla 4 SP (moje osobiste dziecko) -na tablicy przyczepiam Grammar flashcards widoczne na zdjęciu (w zależności od etapu, na jakim jesteście, można najpierw rozrzucić karty na podłodze i poprosić uczniów, by ułożyli z nich zdania – potem na tablicę), dzieciaki sadzam wokół dywanika, na którym leży pliczek moich Action words, każda z konstrukcji ma przypisany numer 1-6, dlatego tez będzie nam potrzebna kostka. Ćwiczenie wypróbowałam w grupce max 6 osób, nie wiem, jak się sprawdzi w większej.
1. W pierwszej kolejce, każdy uczeń zamienia swoje zdanie na wszystkie konstrukcje, czyli poza przeczytaniem zdania z karty, układa jeszcze 5 wg schematu z tablicy.
2. W drugiej kolejce już za każdym razem rzucamy kostką i tak jednorazowo uczeń układa tylko jedno z 6 typów zdań.
Grammar cards: https://drive.google.com/file/d/1vrKeIgKzyYfDe4crR0Xd4jt3nIJLqM0-/view?usp=sharing
Action words: https://karinafrejlich.pl/galeria/action-words-flashcards/