Szał genial.ly trwa. Nie mogę odstawać od reszty. Powstał projekt generatora zdań zainspirowany kanałem YouTube Agnieszki Halickiej. (kliknij w obrazek)
Kilka pomysłów na zastosowanie znajdziecie na blogu Kasi.
Jeśli pracujesz z uczniami z dysleksją, zapraszam Cię do zapoznania się z ofertą
KLIKNIJ W OBRAZEK
Sentence generator możesz wykorzystać na wiele sposobów.
- Jeden czas: I write e-mails, she listens to music. lub I wrote e-mails and she listened to music. Można układać pytania, przeczenia, w każdej konstrukcji.
- Dwa czasy:
Present Simple vs Present Continuous: I usually write e-mail but today I’m listening to music.
Past Simple vs Past Continuous: While Karinka was writing e-mails Kasia opened the window.
Past Simple vs Past Perfect: Before Karinka wrote some e-mails Kasia had cooked dinner.
Conditionals: If Karinka writes e-mails, Kasia will listen to music. etc. – tak można z każdym okresem, nawet można je pomieszać - Storytelling: inspiracja do opowiadania historyjek
- Chain sentences: uczniowie kolejno układają zdania do pojawiających się obrazków
- Answers: uczniowie czasami mają problem z wymyśleniem odpowiedzi na pytanie, po prostu nie mają pomysłu, dlatego też wystarczy „zakręcić” wirtualnymi