We wcześniejszym wpisie podzieliłam się z Wami Sight Word Dobble https://karinafrejlich.pl/galeria/sight-words-dobble/ i można w nie grać w najróżniejszy sposób, ja polecam wersję slow dobble (uczniowie po kolei szukają wspólnego elementu) oraz grę planszową do Dobbli dostępną tutaj: https://karinafrejlich.pl/galeria/dobble-cards-board-game/
Sight words to są najczęściej używane słówka w angielskim i w sumie chyba jedne z najważniejszych we wczesnej fazie mówienia. Po warsztatach dyslektycznych Doroty Werner (http://www.megaplan-werner.pl/zapisz-si%C4%99-na-szkolenie) postawiłam sobie za punkt honoru walczyć z dyslektykami 🙂 Brzmi strasznie, ale chcę im jak najbardziej ułatwić wspólną pracę na zajęciach i uatrakcyjnić je ile się da. Stąd różnorodność kolorów i czcionek (sight words traktujemy jako obraz a nie wyraz) by powstały takie niby flashcards.
1. Sight words board game
Używamy jak zwykłej gry planszowej, uczniowie za pomocą kostki i pionków poruszają się po planszy.
a. muszą przeczytać dane słowo
b. muszą przetłumaczyć lub wyjaśnić po co nam dane słówko
c. muszą ułożyć zdanie
2. Sight words bingo
Gry w bingo chyba nie trzeba tłumaczyć, przegrani układają zdania ze słówkami, których nie udało im się zaznaczyć
3. Sight words popcorn
a. pomysły na popcorn znajdują się w poście tutaj: https://karinafrejlich.pl/galeria/popcorn-games/
b. potrzebujemy kostkę, najlepiej mającej więcej niż sześć boków, ile wyrzucą na kostce, z tylu słówek muszą ułożyć zdanie, im mniej zdań, tym lepiej.
c. popcorn board game – dostępna tutaj https://drive.google.com/open?id=1xCjkFepv3Oj4WvS61gPHtox6rlinZVmR– układają zdania w zależności ile oczek wyrzucą
d. potrzebujemy kostkę z kolorami i sześć kartek papieru w odpowiadających kolorach (kostkę możemy zrobić samemu lub kupić a allegro), na każdej kartce układamy po kilka popcornów, uczniowie rzucają kostką i w zależności od koloru układa zdania z wykorzystaniem wszystkich wyrazów
e. gramy tak jak powyżej tylko w grupach, z wylosowanych słów grupa układa historyjkę lub pisze maila do zadanego przez nauczyciela polecenia
f. w połączeniu z Discussion cards 4 (https://karinafrejlich.pl/galeria/discussion-cards-4/) losujemy popcorn i pytanie i należy odpowiedzieć na pytanie z użyciem wylosowanego popcornu
g. memo – drukujemy i podklejamy dwa komplety popcornów
h. rozkładamy duże popcorn cards na podłodze, jeden uczeń losuje z pudełka małego popcorna i czyta, pozostali maja za zadanie jak najszybciej odnaleźć pasującą dużą kartę
i. Londonopoly inspired board game – rozkładamy grid na górze kolory, po bokach symbole kart, za pomocą talii kart, uczniowie losują słówko
4. Spinner board
W zależności od poziomu, uczniowie układają z jednym, dwoma lub trzeba słówkami, do spinnera należy przykleić strzałki by było wiadomo, których słówek należy użyć
Pliki do pobrania:
Board game: Sight-Words-Board-game.pdf (556 pobrań )
Bingo: Sight-words-bingo.pdf (494 pobrania )
Popcorn: Popcorn-sight-words-small.pdf (464 pobrania )
Big popcorn: popcorn-sight-words.pdf (474 pobrania )
Cards: Sigh-words-popcorn-1-cards.pdf (533 pobrania )
Spinner board: sight-words-finger-spinner-board.pdf (507 pobrań )