Nie jestem fanką pracy z repetytorium, gdyż mnie osobiście straszliwie nudzi. Czuję, że nie uczymy się nic nowego, tylko cały czas wałkujemy to samo a dodatkowo perspektywa nowej formy i zadań egzaminu ósmoklasisty nie motywuje ani mnie, ani moich siódmo- ósmoklasistów.
Aby troszkę urozmaicić nasze zajęcia, przerobiłam dwie wersje Snakes and ladders – obie dostepne gdzieś w Galerii 🙂 na bardziej egzaminacyjne.
Na planszy znajdują się pola w siedmiu kolorach, które odpowiadać będą następującym kategoriom:
- transformacje
- częściowe tłumaczenia
- writing (pojedyncze kropki)
- grammar
- reagowanie językowe
- słownictwo
- short reading
Możemy sami stworzyć zestawy do każdego działu, możemy również zaangażować naszych uczniów, dzieląc ich na siedem grup i każdej wręczając zestaw kartek w odpowiednich kolorach, najlepiej już z odpowiednimi kratkami do wpisania poleceń.
Snakes and ladders z Tigera kolorowy.pdf (1079 pobrań )
Moje snakes and ladders SNAKES-AND-LADDERS-ósmoklasisty.pdf (1334 pobrania )
podstawki podstawki.pdf (1066 pobrań )
Moje zadania powstały z połączenia zadań z repetytorium, dostępnych testów oraz własnej twórczości. Wyglądają tak: