Do egzaminu ósmoklasisty czasu coraz mniej. Maile i wpisy na blogu nadal mało bogate, mimo że omówione zostały już wszystkie konstrukcje z podstawy programowej.
Oto mój pomysł na zabawę i wyćwiczenie bogactwa językowego.
Polecenie i karta pracy: Sweetasowy-challenge.pdf (36 pobrań )
Sweetasy: Sweetasy-egzaminacyjne.pdf (23 pobrania )
Jak grać:
- Podziel uczniów na pary
- Sweetasy wydrukuj 2×1 na stronie i każdej parze rozdaj po połówce oraz jedna kartę pracy (polecenie za każdym razem może być inne)
- Uczniowie w parach próbują opracować wzbogacenie przykładowego maila o konstrukcje z karty Sweetasy
- Sweetasy numerują 1-16 w kolejności w jakiej pojawiają się w ich mailu, małą liczbą oznaczają miejsce w mailu a przykład konstrukcji zapisują pod mailem na karcie pracy.
- Po skończonej pracy odpytuj kolejno z każdej konstrukcji
- Grupa, której udało się opracować zdanie w danej konstrukcji, czyta je na głos. Zapisujemy je na tablicy, jeśli mamy miejsce.
- Wspólnie decydujemy, która z propozycji jest „najsłodsza”