Jeśli potrzebujesz więcej inspiracji do pracy bezpodręcznikowej lub około podręcznikowej, by wspomóc uczniów z trudnościami w nauce m.in. z dysleksją, zapoznaj się z opisem I LOVE DYSLEXIA SELF-STUDY PACK (wystawiam f-ry na jednostki samorządowe, więc może warto poprosić dyrekcję o sfinansowanie tej formy samokształcenia – otrzymasz również certyfikat) – kliknij w dowolną grafikę.
Pomysły, które znajdziesz w packu są w podobnym stylu do tych zaprezentowanych poniżej.
Męczę się z tematem there is…, mój szkolny podręcznik nie zachwyca. Staję na głowie by w czasach pandemii te zajęcia były choć trochę fajniejsze niż podręcznik i ćwiczenia. Może skorzystacie.
Wydrukuj plik na kolorowych kartach według nastepujących wytycznych :-):
4x niebieski
2x czerwony
2x żółty
2x fioletowy
2x pomarańczowy
2x różowy
2x zielony
WERSJA JEDNO ZDANIE:
1. przyczepiasz pierwsze zdanie na tablicy (pomieszane)
2. uczniowie muszą ułożyć z rozsypanki zdanie
3. rysują w zeszytach lub na załączonym poniżej szablonie (w ten sposób łatwiej jest ogarnąć wielkość) i podpisują
WERSJA MISZ-MASZ (widoczna na zdjęciach):
1. przyczepiasz misz-masz wszystkiego na tablicy
2. uczniowie układają zdania kolejno zdanie po zdaniu
3. przyczepiasz w innym miejscu zdanie i rysują jak w wersji powyżej
Karty: there-is-Bugs-sentences-1.pdf (515 pobrań )
Szablon (wydrukuj 2×2 na stronie): There-is-szablon.pdf (553 pobrania )
Jeśli prowadzisz zajęcia on-line, wykorzystaj moje zdania z wordwalla :-):