Powtórki słownictwa pod koniec działu nie muszą być nudne. Rozsypanki wyrazowe, anagramy mogą być trudne nie tylko dla dyslektyków, ale również dla pozostałych uczniów. Moi uczniowie ćwiczą pisownię za pomocą literek – mogą być z postu floor scrabble lub kupione w Pepco piankowe literki, lub magnesiki – ja wykorzystuję zarówno jedne, drugie jak i trzecie. Sama zmiana medium robi dla uczniów różnicę i mimo że nadal robią to samo, zmiana literek z piankowych na magnesy robi różnicę.
Możemy pracować z podręcznikiem jak na zdjęciu powyżej (tutaj zdjęcie podręcznika Practice and Pass STARTER wyd. Delta Publishing), zanim uczniowie uzupełnią zadanie, powtarzamy słownictwo za pomocą układanek.
Możemy tez poprosić uczniów by wypisali ważne słówka z danego działu, wrzucamy je do pojemniczka – u mnie pudełko po dużym Rafaello. Uczniowie po kolei zajmują miejsce na krzesełku i czytają słowo z pudełka, pozostali układają wyrazy na tabliczkach magnetycznych. Młodsi uczniowie pracują w parach lub małych grupach, starsi pracują indywidualnie. Sprawdzamy razem, można rownież zapisać wyraz na tablicy.
Literki magnetyczne są regularnie do kupienia w Pepco, tablice koszt ok 15-20 zł za szt. Można również po nich pisać i ścierać.