PREPOSITIONS OF PLACE

Cze 17, 2018

Do napisania tego posta i pomysłu na lekcję z młodszymi uczniami zainspirowała mnie publikacja Delta Publishing SAY HELLO! Seria składa się z dwóch poziomów, podręcznika dla ucznia, zestawu kart obrazkowych oraz książki nauczyciela z nagraniami audio oraz oprogramowaniem do tablicy interaktywnej – ceny na Allegro zachęcające.

1. Poziom 2 w Unicie 9 na tronach 68 i 69 dostarcza nam fantastycznego materiału do pracy z minimalnym przygotowaniem ze strony nauczyciela. Za pomocą flashcards Prepositions of place (plik do pobrania: prepositions-flashcards.pdf (202 pobrania) ) wprowadzamy przyimki miejsca.

Plik zawiera 8 kart oraz opisy. Karty do gry w memo do pobrania tutaj:  Prepositions-of-place-memo.pdf (235 pobrań) Korzystając z podręcznika, zadajemy pytania:

 

Where is the violin? Where is the umbrella? – zadaniem uczniów jest połączyć flashcardy z odpowiednia kartą, jak na zdjęciu:

Następnie uczniowie odpowiadają ON the table, UNDER the chair

2. COMPARISONS – wykorzystując obie strony podręcznika SAY HELLO! 2możemy poćwiczyć porównania i spostrzegawczość.

  • po opanowaniu przyimków miejsca, dzielimy uczniów na dwie grupy (pracują w parach lub małych grupkach), jedna grupa korzysta z obrazka na str.68, druga – 69
          
    Gramy/ćwiczymy jak w przykładzie poniżej:
    A: The cat is ON the chair.
    B: No, the cat is UNDER the table. The violin is ON the table.
    A: Yes, the umbrella is under the table.
    B: No, the umbralla is IN Polly’s hands.
  • uczniowie szukają różnic pomiędzy obrazkami, zaznaczając je żetonami w tym samym kolorze, po kolei opisują jedną różnicę.Jeśli nasz podręcznik nie oferuje gotowych rozwiązań, możemy przed zajęciami umieścić przedmioty lub karty w klasie, zrobi zdjęcie, pozamieniać je miejscami i znowu zrobić zdjęcie. Następnie wyświetlamy zdjęcia na tablicy i dalej jak opisane powyżej.

3. 2-3 klasa SP – Do tego ćwiczenia potrzebujemy kilku przedmiotów, których nazwy są znane naszym uczniom oraz kapelusza lub innego pojemnika, z którego będziemy losować zadanie.

Każdy uczeń dostaje 4-6 karteczek, na których zapisuje zdania:

A yellow car is in the corner.

A red monkey is in the box.

Zaginają kartki i wrzucają do kapelusza. Mieszamy, a następnie po kolei uczniowie losują karteczkę z zadaniem. Muszą przeczytać i zanieść przedmiot na odpowiednie miejsce zgodnie z instrukcją. Zanin przejdziecie do tego ćwiczenia, sami wydawajcie polecenia by zaznajomić dzieci z zadaniem.

 

 

 

Sorry, the comment form is closed at this time.

< Kategorie

Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia. więcej informacji

Polityka Prywatności

1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; 7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.

Zamknij