W tym poście dzielę się z Wami fiszkami do klasy 5 (oparte na podręczniku Link 5 wyd. Oxford University Press) oraz grą planszową.
Gra do pobrania Fiszki-board-game.pdf (1175 pobrań )
W wersji dwustronnej (w opcjach drukarki wydruk dwustronny/duplex) przekładamy fiszki z jednej kupki na drugą (pod spód)
W wersji jednostronnej czarne obwódki na jednej kupce, szare – na drugiej
Zestawy są dość obszerne, dlatego też wystarczy wydrukować po jednej kopii i podzielić je na części
Unit 1
- jednostronnie Link-5-Unit-0-1-fiszki.pdf (155 pobrań )
- dwustronnie Printable-Link-5-Unit-0-1-fiszki.pdf (134 pobrania )
Unit 2
- jednostronnie
- dwustronnie
Unit 3
- jednostronnie
- dwustronnie
Unit 4
- jednostronnie
- dwustronnie
Unit 5
- jednostronnie
- dwustronnie
Unit 6
- jednostronnie Link-5-Unit-6-fiszki-1.pdf (157 pobrań )
- dwustronnie Printable-Link-5-Unit-6-fiszki.pdf (176 pobrań )
Unit 7
- jednostronnie
- dwustronnie
Unit 8
- jednostronnie
- dwustronnie
INNE AKTYWNOŚCI:
- MATCH-UP – łączenie fiszek jednostronnych ze sobą – angielskie słówko z polskim tłumaczeniem
- TIC TAC TOE – pary wykorzystują 9 fiszek i układają z nich plansze do kółko i krzyżyk
- BINGO – rozdajemy każdemu po 9 (6 lub dowolnie) fiszek angielskich, uczniowie układają z nich plansze do BINGO – nauczyciel wywołuje polskie słówka, każdy uczeń, który ma angielskie tłumaczenie:
– kładzie na nim znacznik
– układa zdanie (np. w Present Simple, I Conditional) - I-SPY – rozkładamy angielskie fiszki na stole, losujemy polskie słówko i mówimy I spy with my little eye a translation of …
- 4-IN-A-ROW – układamy z fiszek planszę min. 10 w rzędzie lub możemy skleić dwie kartki ze sobą, uczniowie kolejno układają zdania z wybranymi słówkami, starając się zaznaczyć 4 słowa w linii (pionowo, poziomo lub ukośnie)
- DOUBLE BINGO – wykorzystujemy plansze do 4-IN-A-ROW, uczniowie grają w parach w tradycyjne bingo tylko mają do zapełnienia dwie plansze
- ROCK-PAPER-SCISSORS – dzielimy uczniów na grupy 3 (lub 5) osobowe. Mogą używać rąk, kręciołka lub kostek. Każdy otrzymuje taką samą liczbę fiszek (mogą myć mieszane polsko-angielskie):
– runda 1: S1 i S2 rzucają kostkami (kręcą kręciołkiem lub używają rąk) – osoba wygrana odkrywa fiszkę i np. tłumaczy lub układa zdanie
– runda 2: S2 i S3 rzucają kostkami (kręcą kręciołkiem lub używają rąk) – osoba wygrana odkrywa fiszkę i np. tłumaczy lub układa zdanie
– runda 3: S3 i S1 rzucają kostkami (kręcą kręciołkiem lub używają rąk) – osoba wygrana odkrywa fiszkę i np. tłumaczy lub układa zdanie
Kółko: ROCK-PAPER-SCISSORS.pdf (522 pobrania )
- KARCIANA WOJNA – potrzebujemy dodatkowo talię kart, uczniowie grają w parach lub trójkach, ustalamy liczbę wyłożeń lub czas gry (ok 10 min), wygrana osoba losuje ze stosika fiszkę, jeśli zareaguje poprawnie, zatrzymuje fiszkę, na końcu rozgrywki podliczamy fiszki
- KABOOM – w każdym zestawie dołożone są dodatkowe fiszki z KABOOM oraz EXTRA DRAW, jeśli uczeń wylosuje KABOOM – traci wszystkie zdobyte fiszki i wrzuca je z powrotem do wspólnej puli (poza fiszką KABOOM), jeśli wylosuje EXTRA DRAW – losuje ponownie (każda fiszka nawet EXTRA DRAW ale nie KABOOM liczy się jako 1 pkt)
- FISZKA WORD BOOK HUNT – zadanie najlepiej nadaje się na podsumowanie działu, rozdajemy parom po 10 fiszek (mogą być angielskie, polskie lub dwustronne) orz kartę pracy, w parach ścigają się, kto pierwszy odnajdzie swoje fiszki w podręczniku – maja znaleźć słowo, zapisać numer strony i ćwiczenia, dzięki temu zachęcimy uczniów do przeglądnięcia zawartości działu ponownie, element grywalizacji doda smaczku 🙂
Fiszka word book hunt Link-Fiszki-book-hunt.pdf (668 pobrań )