Zainspirowana sesją Karoliny Maliszewskiej (Oxford University Press) na Kongresie PASE 6-7.05.23 stworzyłam planszę powtórzeniową dla moich czwartaków.
UNIT 6: Link-4-Unit-6-Revision-honeycomb-1.pdf (320 pobrań )
Plaster zawiera najważniejsze zagadnienia z działu. Wersja zalaminowana starczy nam na lata, ale możemy potraktować plaster jako wklejkę do zeszytu. Jak wykorzystać:
- check-lista – uczniowie pracują w parach, każdy wyposażony w kolorowe nakrętki (ja mam woreczki po 9 do BINGO), kolejno realizują jeden element i jeśli wywiążą się z zadania, kładą na nim swoją nakrętkę (jeśli nie, kolega/koleżanka może przechwycić dane pole), pole z nakrętką nie może być wykorzystane ponownie
- quick board game – uczniowie grają w parach (lub trójkach), potrzebują kostkę i pionki, zaczynaja poza planszą i kończą poza planszą a drugim końcu
- wklejka – uczniowie wklejają plaster do zeszytu, zakolorowują pola w zależności od stopnia opanowania danej umiejętności (mogą sprawdzać się w parach) np. zielony – opanowane; żółty – wymaga powtórzenia, czerwony – musi się jeszcze nauczyć
Szablon: Link-4-Unit-6-Revision-honeycomb-2.pdf (335 pobrań )
Pusty szablon wypełniają uczniowie w parach. Wykorzystują do tego podręcznik i szykują pola dla swoich kolegów i koleżanek z grupy. Wymieniają się swoimi szablonami i wykorzystują je jak powyżej (poza wklejką)
Dodatkowo pusty szablon może posłużyć jako after-thought czyli pod koniec każdej lekcji uczniowie wypełniają jedno pole – najważniejsza rzecz do zapamiętania z danej lekcji – przy powtórzeniu będzie łatwiej selekcjonować treści