lis 11
0 Comments

Do przeprowadzenia tej aktywności potrzebna będzie:

Drabinkę można zrobić samemu ze sznurków lub tasiemek, ważne, by mozna było skakać ze „szczebelka” na „szczebelek” a tu akurat między szczebelkami.

Jak grać?

  • rozkładamy drabinkę i w miejsca między szczebelkami układamy karty obrazkowe

  • uczniowie kolejno rzucają trzeba kostkami i:
    wykonują proste obliczenia matematyczne (dodają lub odejmują mniejszą liczbę od większej) lub
    wykonują proste obliczenia matematyczne (dodają lub odejmują np. od pomarańczowej fioletową – mogą nam wyjść liczby ujemne i wtedy dziecko się cofa)

Wersja 1

  • kicając po kartach obrazowych dziecko nazywa wszystkie karty po drodze, np. na zdjęciu dziecko wyrzuciło 1+2 zatem porusza się trzy pola.

Wersja 2

  • kicając po kartach dziecko układa zdania:
    np. There are two carrots.
    I’ve got two cabbages.
    (-2) I haven’t got two plums

UWAGA! Pamietajmy, że po drabinie wchodzimy i schodzimy, dziecko musi się „wspiąć’ i „zejść” z drabiny 🙂

< Kategorie