Do przeprowadzenia tej aktywności potrzebna będzie:
- drabinka gimnastyczna (podpatrzyłam od wf-istów – kupiłam na Temu)
- zestaw dowolnych kart obrazkowych (karty ze zdjęcia pochodzą z https://edytapikulska.pl/produkt/autumn-fruit-and-vegetables/)
- trzy kostki (wydrukuj na kolorowych kartkach – Dice-szablon.pdf (61 pobrań ) , lub wykorzystaj klocki dmuchane i napisz markerem lub naklej zadrukowane naklejki)
Drabinkę można zrobić samemu ze sznurków lub tasiemek, ważne, by mozna było skakać ze „szczebelka” na „szczebelek” a tu akurat między szczebelkami.
Jak grać?
- rozkładamy drabinkę i w miejsca między szczebelkami układamy karty obrazkowe
- uczniowie kolejno rzucają trzeba kostkami i:
wykonują proste obliczenia matematyczne (dodają lub odejmują mniejszą liczbę od większej) lub
wykonują proste obliczenia matematyczne (dodają lub odejmują np. od pomarańczowej fioletową – mogą nam wyjść liczby ujemne i wtedy dziecko się cofa)
Wersja 1
- kicając po kartach obrazowych dziecko nazywa wszystkie karty po drodze, np. na zdjęciu dziecko wyrzuciło 1+2 zatem porusza się trzy pola.
Wersja 2
- kicając po kartach dziecko układa zdania:
np. There are two carrots.
I’ve got two cabbages.
(-2) I haven’t got two plums
UWAGA! Pamietajmy, że po drabinie wchodzimy i schodzimy, dziecko musi się „wspiąć’ i „zejść” z drabiny 🙂